مسئولیت اجتماعی رسانه و حقوق جنگ؛ رهیافتی بر جامعه شناسی رسانه انقلابی در جمهوری اسلامی ایران
مسئولیت اجتماعی رسانه و حقوق جنگ؛ رهیافتی بر جامعه شناسی رسانه انقلابی در جمهوری اسلامی ایران

جمشید آراسته؛ ماندانا صنیعی

دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1402، ، صفحه 137-166

چکیده
  جوامع بشری گاهی از حالت طبیعی خود خارج می شوند و اسیر بحران و جنگ می شوند. جهان مدرن هنوز رویکردی سنتی به جنگ دارد. شاید توسل به نظام رسانه و عمل رسانه های جمعی بوِیژه رسانه های انقلابی به مسئولیت اجتماعی ...  بیشتر
تبیین جامعه شناسی برندسازی سیاسی در احزاب ایرانی بعد از انقلاب اسلامی با تاکید بر رویکرد فراترکیب
تبیین جامعه شناسی برندسازی سیاسی در احزاب ایرانی بعد از انقلاب اسلامی با تاکید بر رویکرد فراترکیب

محمد اسماعیل حق پرست؛ حوریه دهقان شاد؛ حسین هنرور؛ مهران صمدی

دوره 3، شماره 4 ، اسفند 1401، ، صفحه 89-116

چکیده
  هدف این مطالعه، تبیین جامعه شناسی برندسازی سیاسی در احزاب ایرانی بعد از انقلاب اسلامی با تاکید بر رویکرد فراترکیب بود. به این منظور با رویکرد پژوهش کیفی و ابزار فراترکیب که شامل گام‌های هفت گانه‌ای ...  بیشتر
بررسی جامعه شناختی تحلیل جایگاه عناصر کارگزاری در شکست مشروطه
بررسی جامعه شناختی تحلیل جایگاه عناصر کارگزاری در شکست مشروطه

حسین صیامیان گرجی؛ احمد بخشایشی اردستانی؛ محمد توحیدفام؛ سوسن صفاوردی

دوره 1، شماره 3 ، آذر 1399، ، صفحه 221-239

چکیده
  نهضت مشروطه جایگاه ویژه‌ای درتاریخ سیاسی معاصر ایران دارد. در روند تحولات نهضت مشروطه شکل‌گیری ائتلاف گسترده‌ای از کنشگران قابل مشاهده است. روحانیون، بازاریان، روشنفکران و حتی اقلیت‌های مذهبی و قومی ...  بیشتر