بررسی تطبیقی-تحلیلی مولفه های انسان مطلوب و انسان توسعه یافته در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش و سند 2030
بررسی تطبیقی-تحلیلی مولفه های انسان مطلوب و انسان توسعه یافته در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش و سند 2030

اعظم محسن لو؛ علیرضا رضایی؛ محمدعلی قاسمی ترکی

دوره 4، شماره 2 ، شهریور 1402، ، صفحه 183-210

چکیده
  سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش بیشتر ناظر به ارتقای جنبه‌های علمی و اخلاقی و معنوی و تربیتی دانش آموزان و هم معلمان و مربیان است؛ انسان مطلوبی که در این سند ترسیم گردیده است بیشتر انسانی اخلاقی و ...  بیشتر
بیداری اسلامی و نیروهای تاثیرگذار در روند دموکراتیزاسیون در تونس (2011 – 2021) با الهام از انقلاب اسلامی ایران
بیداری اسلامی و نیروهای تاثیرگذار در روند دموکراتیزاسیون در تونس (2011 – 2021) با الهام از انقلاب اسلامی ایران

خسرو آرام؛ علیرضا رضایی؛ قاسم ترابی

دوره 3، شماره 3 ، آذر 1401، ، صفحه 171-196

چکیده
  تونس اولین کشوری بود که در سال 2010موج جدید بیداری اسلامی در منطقه آن آغاز شد و با کنار زدن بن علی از حکومت، موج جدیدی از تحولات منطقه تحت عنوان مبارزه علیه استبداد و دموکراسی خواهی را رقم زد. درواقع مهمترین ...  بیشتر